IKEA arbetar mot målet att designa alla produkter för ett cirkulärt liv och bara använda återvunna och förnybara material senast år 2030. Läs mer
Axfood arbetar mot målet att minska andelen brännbar restprodukt mätt i förhållande till omsättning. Läs mer
H&M arbetar mot målet att alla produkter ska vara tillverkade av återvunnet material eller komma från andra hållbara källor senast år 2030. Läs mer
NCC arbetar för målet att öka andelen avfall som återanvänds eller materialåtervinns. Läs mer
Återvinningsindustrierna arbetar mot målet att öka återvinningen och användningen av återvunnet material. Läs mer
Tarkett arbetar mot målet att inget avfall från tillverkning ska gå till deponi. Läs mer
Houdini arbetar mot målet att designa produkterna för cirkularitet och lång livslängd. Läs mer
Sverige är den första marknaden i världen där Coca-Cola går över till 100 procent återvunnen plast för alla PET-flaskor.
White arbetar aktivt för en cirkulär arkitektur och en resurseffektiv design, produkt- och materialanvändning. Läs mer
Electrolux skapar förutsättningar för ett mer cirkulärt samhälle, bland annat genom att förbättra resurseffektivitet, driva nya affärsmodeller och ett utvecklat serviceerbjudande. Läs mer